• Contrast
    • Default mode
    • Night mode
    • High Contrast Black White mode
    • High Contrast Black Yellow mode
    • High Contrast Yellow Black mode
    • Layout
    • Fixed layout
    • Wide layout
    • Font
    • Set Smaller Font
    • Set Default Font
    • Set Larger Font
Bursa Szkolna nr 3 w Elblągu
  • Nasza Bursa
    • Jak do Nas trafić
    • Plan Dnia
    • Nasi Najlepsi
    • Cennik usług
    • Ochrona danych osobowych
  • Sprawy Organizacyjne
    • Dokumenty do pobrania
      • Regulamin wewnętrzny Bursy Szkolnej 3 w Elbląg
      • Statut Bursy Szkolnej 3 w Elblągu
      • Uchwała Rady Pedagogicznej Bursy Szkolnej nr 3
    • COVID-19
    • Zamówienia Publiczne
    • Statut Bursy
    • Statut Prawny
    • Organy Bursy nr 3 w Elblągu
    • Zakres działania
    • Kryteria przyjęcia kandydatów do bursy na rok 2022/2023
    • Nasza Kadra
    • Sprawozdanie ze środków ECEE
  • Kontakt
te. 55 625 6581  e-mail: bursaszkolna3elblag@wp.pl  ul. Wapienna 17  Elbląg
te. 55 625 6581 e-mail: bursaszkolna3elblag@wp.pl ul. Wapienna 17 Elbląg
  • ikony
Previous Next Play Pause

 

Informacje kontaktowe

13-09-2021 Wyświetleń:0

.

Opłaty

13-09-2021 Wyświetleń:0

.

Godziny zakwaterowania

13-09-2021 Wyświetleń:0

.
loading...
  Nasza Bursa
Jadłospis

 

Czytaj wiecej
Ochrona Danych Osobowych

Klauzula obowiązku informacyjnego

 

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Bursa Szkolna nr 3 w Elblągu przy ul. Wapienna nr 17, 82-300 Elbląg, reprezentowana przez Dyrektora.

2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. lub nr tel. 55 625 68 08/09.

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE w tym, w celu realizacji zadań ustawowych oraz określonych w Ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe.

4. Dane osobowe przechowywane są przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt. 3, a następnie w przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, przez czas określony w tych przepisach;

5.  Podanie danych jest:

·        obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa,

·        dobrowolne, w sytuacji, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą;

6. Dane osobowe mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz tym, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych;

7. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody lub ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych (PUODO).

 

Czytaj wiecej
Plan Dnia

RAMOWY PORZĄDEK DNIA

 05:30 - 07:30 Śniadanie
 07:00 - 07:15 Pobudka
 13:00 - 16:00 Obiad
 15:30 - 17:00 Czas wolny
 17:00 - 19:00 Nauka własna
 19:00 - 19:30 Kolacja
 19:30 - 20:30 Czas wolny
 20:30 - 22:00 Wieczorna toaleta
 22:00 - 06:00 Cisza nocna

Codziennie w czasie wolnym wychowankowie mogą korzystać z sali komputerowej oraz siłowni.
Posiadamy także 2 sale telewizyjną gdzie można oglądać programy z satelity "Cyfry Plus".
Raz w tygodniu mamy do dyspozycji salę gimnastyczną w pobliskiej szkole. Chętni wiedzy mogą korzystać z biblioteki bursy.

 

 

Czytaj wiecej
Nasi Najlepsi

Stypendium Prezesa Rady Ministrów

w roku szkolnym 2020/2021

otrzymała uczennica

 

Angelika MISIEK

 

Gratulujemy !

Czytaj wiecej
Cennik Usług

Osoby z zewnątrz

Oferta cenowa usług świadczonych na zewnątrz

Grupy zorganizowane, powyżej 50 osób:

Śniadanie - 16,60 zł

Obiad - 16,70 zł

Kolacja - 16,70 zł

Studenci

Wyżywienie:

Wyżywienie całodzienne- 16,00 zł

Opłata miesięczna za zakwaterowanie studenta: 200,00 zł

Wychowankowie

Wyżywienie:

Wyżywienie całodzienne- 16,00 zł

Koszty zakwaterowania wychowanka za jeden miesiąc:  170,00 zł

 

 

 

Na terenie bursy obowiązuje zakaz wprowadzania zwierząt

Czytaj wiecej
Jak do Nas trafić

Bursa Szkolna nr 3 w Elblągu
ul. Wapienna 17, 82-300 Elbląg
tel. 55 232 69 53

Czytaj wiecej
loading...
  Sprawy Organizacyje
COVID-19

Procedury zapewnienia bezpieczeństwa w Bursie Szkolnej nr 3

w Elblągu

w związku z wystąpieniem epidemii

 

  1. Regulamin procedur organizacji pracy

  2. Monitorowanie sanitarne

Czytaj wiecej
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA I WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW PRZYZNANYCH PRZEZ RADĘ PROGRAMOWĄ ECEE Z...

SPRAWOZDANIE
Z REALIZACJI ZADANIA I WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW PRZYZNANYCH PRZEZ RADĘ PROGRAMOWĄ ECEE ZE ŚRODKÓW
 WFOŚiGW W OLSZTYNIE

Bursa Szkolna nr 3 w Elblągu 30 września 2015r. otrzymała dofinansowanie działalności z zakresu edukacji ekologicznej w obszarze tematycznym dotyczącym „Bioróżnorodności wokół nas” w ramach realizowanego w placówce projektu „Żyj zdrowo”.

Dofinansowanie w wysokości 1000 zł (tysiąc zł) przeznaczono na zakup drzewek i krzewów do ogrodu przyszkolnego  o powierzchni 353,5m2.  Zagospodarowanie terenu ma na celu stworzenie podopiecznym bursy miejsca do rekreacji i wypoczynku.

W pierwszym etapie projektu wykonano następujące działania
w ramach prac społeczno-użytecznych wychowanków bursy:

-          ręczne usunięcie starych trawników,

-          wywóz  ich na kompostownik,

-          ręczne przekopanie gleby,

-          wykopanie zagłębień do nasadzeń drzew i krzewów,

-          pokrycie przekopanej gleby fizeliną ogrodową,

-          ręczne rozrzucenie kory i torfu,

-          nasadzenie zakupionych roślin,

-          obsianie trawą pozostałej powierzchni terenu,

-          przygotowanie miejsc pod ławki, które zostaną zakupione
w drugim etapie projektu.

Drugi etap działań zakończy się w czerwcu 2016roku. W trakcie trwania drugiego etapu będą prowadzone zajęcia edukacyjno – wychowawcze oraz działania poświęcone tematyce ekologicznej.

W okresie wegetacji roślin potrzebne prace pielęgnacyjne zagospodarowanego terenu będą wykonywane przez wychowanków
w ramach prac  społeczno-użytecznych.

Pierwszego września 2015 roku, na zebraniu z rodzicami wychowanków została przekazana informacja o realizacji projektu „Żyj zdrowo”
i wystąpieniu  do WMODN w Elblągu i ECEE o pozyskanie środków na realizację powyższego projektu.

Na stronie internetowej bursy www.bursa3elblag.pl zamieszczono relację z realizacji projektu.

Bursa nr 3 w Elblągu jest publiczną koedukacyjną placówką opiekuńczo - wychowawczą zapewniającą opiekę oraz wychowanie uczniom
w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania, przeznaczoną dla uczniów gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, policealnych oraz studentów.

Bursa mieści się w dwukondygnacyjnym budynku, posiada ponad 100 miejsc noclegowych, węzły sanitarne ogólnodostępne, na każdym
z pięter oraz nowoczesne zaplecze gastronomiczne. Zapewniamy pełne wyżywienie, całodobową opiekę wychowawczą, dobre warunki do nauki i wypoczynku oraz możliwość poszerzania wiedzy oraz zainteresowań.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa budynek Bursy posiada monitoring wewnętrzny oraz zewnętrzny. Aby sprostać wymaganiom zmieniającej się rzeczywistości oraz oczekiwaniom rodziców oraz wychowanków nasza placówka ciągle się rozwija oraz doskonali kadrę oraz pracowników.

Nasza bursa  nastawiona jest na ukierunkowanie rozwoju placówki na jej jakość, utrzymanie odpowiedniego klimatu pracy, który jest wartością pielęgnowaną przez wszystkich pracowników.

Bursa jest placówką przeznaczoną dla uczniów szkół gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych.

W bursie funkcjonuje:

  • pracownia komputerowa -  wyposażona w nowoczesny sprzęt komputerowy. Każdy zestaw podłączony jest do sieci Internet. Istnieje także możliwość drukowania materiałów opracowywanych na naszych zestawach komputerowych;
  • siłownia;
  • sala telewizyjna - na sali znajduje się dekoder "Cyfra plus" oraz odtwarzacz DVD;
  • czytelnia;

dodatkowo raz w tygodniu wychowankowie naszej bursy mają możliwość korzystania z sali gimnastycznej w pobliskiej szkole;

W okresie roku szkolnego w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych oferujemy dodatkowo noclegi wraz z wyżywieniem dla grup zorganizowanych oraz noclegi weekendowe dla słuchaczy i studentów zaocznych.

W okresie wakacji letnich oraz ferii zimowych dysponujemy wolnymi miejscami noclegowymi w systemie całodobowym przez wszystkie dni tygodnia.

 

Czytaj wiecej
Zmówienia Publiczne

Bursa Szkolna nr 3 w Elblągu, 82-300 Elbląg, ul. Wapienna 17

tel. 556256581, fax 556256583

NIP 5783088627, REGON 280563424

Czytaj wiecej
Statut Bursy

Tekst jednolity

STATUT

BURSY SZKOLNEJ NR 3 W ELBLĄGU

Statut niniejszy opracowany został na podstawie:

1.    Ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz.U. z 1991r Nr 95, poz. 425 z późn. zm.),

2.    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 4 sierpnia 1993 roku w sprawie warunków form, trybu przyznawania i wypłacania oraz wysokości pomocy materialnej dla uczniów (Dz.U. z 1993 r Nr 74, poz. 350),

3.    Rozporządzenia MENiS z dnia 7 marca 2005 roku w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz.U. Nr 52, poz 467).

Ilekroć w Statucie jest mowa o „ustawie”, należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty.

ROZDZIAŁ I TWORZENIE I NAZWA PLACÓWKI

§ 1

1.   Na mocy Uchwały Nr XXIX/535/97 Rady Miejskiej w Elblągu z dnia 27 listopada 1997 roku organem założycielskim dla Bursy Szkolnej jest Zarząd Miasta Elbląg.

§ 2

1. Nazwa placówki brzmi: Bursa Szkolna Nr 3 w Elblągu.

§ 3

1. Siedzibą Bursy jest Elbląg ul. Wapienna 17

§ 4

1.   Organem prowadzącym jest Gmina Miasto Elbląg na prawach powiatu.

ROZDZIAŁ II ZADANIA I CELE PLACÓWKI

§ 5

1.    Bursa Szkolna Nr 3 w Elblągu zwana dalej „Bursą” jest międzyszkolną placówką opiekuńczo - wychowawczą przeznaczoną dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, uczących się poza miejscem stałego zamieszkania.

2.    W uzasadnionych przypadkach do bursy mogą być przyjęci wychowankowie mieszkający w Elblągu.

§ 6

1.   Bursa realizuje swoje zadania we współpracy z rodzicami (prawnymi opiekunami), szkołą, a w szczególności z wychowawcami klas, do których uczęszczają wychowankowie, z poradniami psychologiczno - pedagogicznymi i innymi podmiotami ukierunkowanymi na zaspakajanie

potrzeb rozwojowych młodzieży.

2.     Zadaniem bursy jest:

1)  zapewnienie wychowankom całodziennego wyżywienia, zakwaterowania i bezpiecznego pobytu przez całą dobę,

2)  zapewnienie właściwych warunków sanitarno - higienicznych i stałej troski o zdrowie wychowanków poprzez kształtowanie odpowiednich nawyków sprzyjających ich zdrowiu. Ochrona przed przemocą, uzależnieniami i innymi przejawami patologii społecznej,

3)  zapewnienie właściwych warunków do nauki i wypoczynku,

4)  do realizacji celów i zadań bursa wykorzystuje lokalne programy dotyczące wychowania i opieki, w szczególności Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

5)  tworzenie warunków właściwego wykorzystywania czasu wolnego oraz możliwości rozwijania zainteresowań i uzdolnień wychowanków,

6)  upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i turystyki,

7)  tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi społecznemu wychowanków przez wdrażanie ich umiejętności życia wśród demokratycznych instytucji państwa,

8)  wdrażanie do samodzielnego wykonywania określonych prac porządkowo - gospodarczych,

9)  wyrabianie zaradności życiowej wychowanków, rozwijanie samodzielności i samorządności.

10)  w celu zapewnienia bezpiecznych warunków, opieki i wychowania budynek objęty został nadzorem kamer.

11)  Zasady wykorzystania zapisów monitoringu wizyjnego dla realizacji misji wychowawczej bursy zawarte zostały w „Programie Wychowawczym Bursy”.

3.     Bursa planuje i realizuje zadania określone w ust. 1 i 2 we współpracy ze szkołami, do których uczęszczają wychowankowie oraz rodzicami (opiekunami prawnymi) wychowanków. Współpraca ta polega na kontaktach osobistych i telefonicznych z wyżej wymienionymi.

4.     Dodatkowym i pomocniczym zadaniem bursy w realizacji zadań podstawowych jest prowadzenie działalności gospodarczej we własnym imieniu i na własny rachunek, w charakterze podmiotu gospodarczego, na mocy ustawy o działalności gospodarczej z dnia 23.12.1988r (Dz.U. Nr 41 z 1989r, poz. 324 z późn. zm. art. 15 ust. 2 i art. 18).

5.     Bursa realizuje swoje zadania poprzez:

1)  budowanie więzi w społeczności bursy,

2)  wskazywanie wzorców osobowych i działanie własnym przykładem,

3)        włączanie wychowanków do działań związanych z rytuałem bursy i organizowaniem imprez,

4)  reagowanie na niewłaściwe zachowanie i postawy wychowanków w bursie i poza nią,

5)      diagnozowanie wychowanków pod kątem postępów w nauce i zachowaniu w szkole oraz problemów rozwojowych i rodzinnych,

6)      poznanie wychowanków i ich środowiska rodzinnego,

7)      propagowanie zasady uczciwości w sporcie, nauce i w czasie wolnym,

8)      integracja bursy z lokalnym środowiskiem społecznym. Nawiązywanie kontaktów z organizacjami działającymi na rzecz edukacji i instytucjami wspomagającymi oświatę,

9)      udostępnienie pomieszczeń bursy, zbiorów biblioteki i technologii informacyjnych,

10) współdziałanie bursy z poradniami psychologiczno - pedagogicznymi i innymi instytucjami wspierającymi rozwój wychowanka,

11) organizowanie dla wychowanków pomocy psychologiczno - pedagogicznej wspierającej rozwój wychowanka,

12) realizację programu wychowawczego i programu profilaktyki bursy,

13) organizację przepływu informacji o działalności bursy i jej organów,

14) ujednolicenie działań wychowawczych wszystkich wychowawców Bursy,

15) zapoznanie wychowanków z ich prawami, obowiązkami i przestrzeganie tych praw,

16) organizację współpracy z rodzicami wychowanków.

ROZDZIAŁ III ORGANY BURSY

§ 7

1.                  Organami bursy szkolnej są:

1)      Dyrektor

2)      Rada Pedagogiczna

3)      Młodzieżowa Rada Bursy.

2.                  W bursie może być powołana Rada Rodziców.

§ 8

1.                  Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w placówce

nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami.

2.                  Kompetencje i zakres czynności dyrektora bursy określa ustawa o systemie

oświaty. Dyrektor w szczególności decyduje w sprawach:

1)     zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników placówki,

2)       przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom placówki,

3)       występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników bursy,

4)       Dyrektor bursy w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z radą pedagogiczną, rodzicami i MRB.

3.      Do szczegółowych obowiązków dyrektora bursy szkolnej należy:

1)  kierowanie bieżącą działalnością placówki i reprezentowanie jej na zewnątrz,

2)  opracowywanie planów pracy bursy,

3)  opracowywanie projektu organizacji roku szkolnego,

4)  sprawowanie nadzoru pedagogicznego,

5)  koordynowanie działań podejmowanych przez szkoły, a także przez poszczególnych pracowników,

6)  kierowanie działalnością finansową i gospodarczą placówki,

7)  wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczegółowych.

8)  realizuje uchwały rady pedagogicznej, podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących,

9)  dysponuje środkami określonymi w planie finansowym bursy zaopiniowanym przez radę pedagogiczną i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę bursy,

10)  Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w placówce nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami.

11)  sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne.

§ 9

1.                  Rada Pedagogiczna bursy jest kolegialnym organem placówki w zakresie

realizacji jej statutowych zadań dotyczących wychowania i opieki.

2.                  W skład Rady Pedagogicznej wchodzą:

1)  wszyscy wychowawcy zatrudnieni w placówce,

2)  z głosem doradczym zaproszone osoby, nauczyciele szkół, do których uczęszczają wychowankowie, przedstawiciele organizacji politycznych, społecznych, pracownicy administracji i obsługi bursy, przedstawiciele MRB, zaproszone przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek rady pedagogicznej.

3.                  Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest dyrektor bursy.

4.                  Rada Pedagogiczna bursy zbiera się na wniosek:

1) z inicjatywy przewodniczącego,

2)   co najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej,

3)   organu sprawującego nadzór pedagogiczny,

4)   organu prowadzącego placówkę.

5.                  Zadania Rady Pedagogicznej bursy to:

1)   planowanie i organizowanie pracy opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej,

2)   inicjowanie różnych form działalności opiekuńczo - wychowawczej,

3)   okresowe i roczne analizowanie działalności opiekuńczo - wychowawczej i dydaktycznej oraz gospodarczej bursy, ustalenie wniosków zmierzających do stałego podnoszenia poziomu jej działalności,

4)   organizowanie wewnętrznego samokształcenia i upowszechniania nowatorstwa pedagogicznego,

5)   współpraca z rodzicami, szkołami i opiekunami wychowanków,

6)   diagnozowanie problemów wychowawczych wychowanków,

7)   dokonywanie okresowej analizy i oceny podejmowanych działań wychowawczych.

6.                  Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:

1)   zatwierdzanie planów pracy bursy,

2)   wnioski stałych i doraźnych komisji wybranych przez radę,

3)   wnioski wychowawców grup w sprawie przyznawania nagród i wyróżnień oraz udzielania kar,

4)   regulaminy bursy o charakterze wewnętrznym,

5)   podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w bursie,

6)   ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli bursy,

7)   podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy wychowanków.

7.                  Do kompetencji opiniujących rady pedagogicznej należy:

1)   projekt planu finansowego,

2)   wnioski dyrektora o przyznanie odznaczeń, nagród i innych form uznania,

3)   organizację pracy bursy, w szczególności tygodniowy rozkład zajęć wychowawczych,

4)   zgłoszenie kandydatów do funkcji kierowniczych lub dyrektora,

5)   zgłoszenie votum nieufności dla wychowawcy i dyrektora,

6)   propozycje dyrektora bursy w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego,

7)   przedłużenie powierzenia stanowiska dyrektora na kolejny okres, oceny pracy dyrektora.

8.                  Do kompetencji wykonawczych Rady Pedagogicznej należy:

1)     ocena sytuacji i stanu placówki,

2)     rozpatrywanie wniosków i opinii rady rodziców,

3)     rozpatrywanie wniosków i opinii MRB.

9.      Rada Pedagogiczna bursy w zależności od potrzeb powołuje stałe lub doraźne komisje, których działalność może dotyczyć wybranych zagadnień statutowej działalności bursy lub pracy opiekuńczo - wychowawczej.

10.  Pracą komisji kieruje przewodniczący powołany przez radę lub komisję na wniosek przewodniczącego rady.

11. Komisje informują radę o wynikach swojej pracy, formułują wnioski do zatwierdzenia przez Radę Pedagogiczną.

12.  Rada Pedagogiczna bursy podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.

13.  Dyrektor bursy ma prawo zawiesić wykonanie uchwały rady pedagogicznej sprzecznej z prawem. O wstrzymaniu wykonania uchwały dyrektor niezwłocznie powiadamia organ prowadzący placówkę ora organ sprawujący nadzór pedagogiczny. Organ sprawujący nadzór pedagogiczny w porozumieniu z organem prowadzącym placówkę uchyla uchwałę w razie stwierdzenia jej niezgodności z przepisami prawa. Rozstrzygnięcie organu sprawującego nadzór pedagogiczny jest ostateczny.

14.  Rada Pedagogiczna bursy ma prawo wystąpić z wnioskiem do Zarządu Miasta Elbląga o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora placówki.

15.  Zebrania Rady Pedagogicznej są protokołowane.

16.  Podstawowym dokumentem działalności rady jest „książka protokołów”, opieczętowana, przesznurowana i podpisana przez dyrektora bursy.

17. Książkę protokołów Rady Pedagogicznej bursy należy udostępnić na terenie placówki wychowawcom, upoważnionym nauczycielom zatrudnionych w organach nadzorujących bursę oraz upoważnionym przedstawicielom organu prowadzącego.

18. Wychowawcy są zobowiązani do nieujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach rad pedagogicznych, które mogą naruszać dobro osobiste wychowanków, rodziców, a także wychowawców i innych pracowników placówki.

§ 10

1.      W placówce może działać Rada Rodziców, stanowiąca reprezentację rodziców wychowanków Bursy Szkolnej nr 3 w Elblągu.

2.      Celem rady rodziców jest podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności bursy, a w szczególności:

1)      pobudzanie i organizowanie form aktywności rodziców na rzecz wspomagania realizacji celów i zadań bursy,

2)     współpracę ze środowiskiem lokalnym bursy,

3)      zapewnianie rodzicom, we współdziałaniu z nauczycielami bursy prawa do:

a)      znajomości zasad i zamierzeń wychowawczych w bursie,

b)      uzyskanie w każdym czasie rzetelnej informacji na temat swojego dziecka,

c)      uzyskania porad w sprawie wychowania i dalszego kształcenia swych dzieci,

d)      wyrażania i przekazywania opinii na temat pracy bursy.

4)      występowanie do rady pedagogicznej i dyrektora Bursy z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw bursy,

5)      opiniowanie statutu bursy, programu wychowawczego, programu profilaktyki, programu rozwoju bursy, powinna przedstawić swoją opinię o pracy nauczyciela w związku z jego awansem zawodowym,

6)      uchwalanie regulaminu swojej działalności oraz wybiera przewodniczącego,

7)      gromadzenie funduszy z dobrowolnych składek oraz innych źródeł, a ich wydatkowanie określone winno być w regulaminie rady.

3.      Zasady tworzenia rady rodziców uchwala na zebraniu ogół rodziców wychowanków bursy.

4.      Rada rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny ze Statutem bursy.

5.      W celu wspierania działalności statutowej bursy, rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.

6.      Rada rodziców może występować do rady pedagogicznej i dyrektora bursy z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw bursy.

7.      W skład rady rodziców wchodzą:

1)      Przewodniczący,

2)      Członek - 1 osoba,

3)      Komisja Rewizyjna - 2 osoby.

§ 11

1.      Wychowankowie tworzą samorząd, który funkcjonuje jako Młodzieżowa Rada Bursy.

2.      Młodzieżowa Rada Bursy wybierana jest w wyborach powszechnych, tajnych, bezpośrednich na początku roku szkolnego na okres jednego roku.

3.      W skład Młodzieżowej Rady Bursy wchodzą przedstawiciele wszystkich grup wychowawczych.

4.      Młodzieżowa Rada Bursy wybiera spośród siebie:

1)      przewodniczącego,

2)      zastępcę

3)      sekretarza,

4)     skarbnika.

4.      Młodzieżowa Rada Bursy oraz przedstawiciele poszczególnych sekcji wybierani są spośród wszystkich wychowanków i tworzą:

1) sekcja nauki - troszczy się o właściwą atmosferę podczas nauki własnej, organizuje pomoc w nauce uczniom słabszym, sporządza porównawcze zestawienia ocen poszczególnych grup, propaguje ciekawe programy telewizyjne,

2) sekcja kulturalno-oświatowa - organizuje imprezy okolicznościowe w placówce, redaguje gazetki, organizuje wybory do MRB,

3) sekcja sanitarno-higieniczna - dba o estetykę sal mieszkalnych oraz pomieszczeń ogólnego użytku, propaguje zachowania sprzyjające zdrowiu, organizuje opiekę profilaktyczną dotyczącą zdrowia i uzależnień, wdraża zachowania proekologiczne,

4) sekcja sportowa - organizuje zajęcia sportowe i spotkania towarzyskie w grach zespołowych, propaguje zdrowe spędzanie czasu wolnego.

5.     W ramach Młodzieżowej Rady Bursy mogą funkcjonować takie ciała jak:

1)      Sąd Koleżeński,

2)      organizacje, kluby zainteresowań i inne.

6.     Opiekunem Młodzieżowej Rady Bursy jest osoba zatwierdzona przez Radę Pedagogiczną.

7.     Do kompetencji MRB należy:

1)      przygotowywanie projektów regulaminu MRB, który nie może być sprzeczny ze Statutem Bursy,

2)      występowanie do władz bursy z nowymi inicjatywami, dotyczącymi życia bursy i sposobem ich wykonania,

3)      wykonywanie zadań zleconych prze radę pedagogiczną i dyrekcję bursy,

4)      prawo zgłaszania opinii i wniosków do dyrekcji bursy we wszystkich sprawach dotyczących działalności placówki,

5)      prawo do poznania rocznego planu pracy opiekuńczo - wychowawczej,

6)      prawo każdego wychowanka do jasnej oceny swojej postawy,

7)      prawo do organizowania życia w bursie poprzez działalność kulturalno - oświatową, sportową, rozrywkową zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami placówki,

8)      prawo zgłaszania wniosku dotyczącego ustanowienia opiekuna samorządu,

9)      prawo do uczestnictwa w posiedzeniach rady pedagogicznej z głosem równoprawnym głosom rady pedagogicznej,

10)  przyjmowanie zażaleń od wychowanków,

11)  wydaje opinie dotyczące karania i nagradzania wychowanków.

8.     Na wniosek dyrektora bursy MRB może wyrażać opinię o pracy

nauczyciela.

9.     Za rażące naruszenie       regulaminu   bursy oraz za zachowanie sprzeczne z

ogólnie                               przyjętymi normami,               rada pedagogiczna może       odwołać

przedstawiciela MRB oraz członków poszczególnych sekcji.

§ 12

1.      Organy bursy współpracują ze sobą poprzez:

1)     ustalenie priorytetów do programu rozwoju bursy,

2)     realizację wspólnych działań,

3)      przekazywanie bieżących informacji o podejmowanych decyzjach i działaniach.

2.     Sytuacje     konfliktowe    organy bursy rozwiązują wewnątrz                placówki.

Dyrektor         powołuje    wówczas     komisję do rozwiązania                   sytuacji

konfliktowej. W skład tej komisji wchodzą:

1)     dyrektor - przewodniczący,

2)     przedstawiciel rady pedagogicznej,

3)     przedstawiciel MRB,

4)     przedstawiciel rady rodziców.

3.      Jeżeli w sporze między organami uczestniczy dyrektor, to strony mogą zwrócić się z wnioskiem o rozpatrzenie sporu do organu prowadzącego lub sprawującego nadzór pedagogiczny. Organ prowadzący i organ sprawujący nadzór pedagogiczny rozstrzyga w sprawach dotyczących zakresu ich kompetencji.

ROZDZIAŁ IV ORGANIZACJA

§ 13

1.     Bursa realizuje swoje zadania cały rok szkolny, z przerwą na okres ferii letnich, zimowych i wiosennych.

§ 14

1.      Podstawową formą organizacyjną pracy z wychowankami w bursie jest grupa wychowawcza.

2.      Liczba wychowanków w grupie wychowawczej nie może być większa niż 35 osób.

3.     Podziału wychowanków na grupy wychowawcze wg określonych kryteriów dokonuje dyrektor bursy w porozumieniu z Radą Pedagogiczną uwzględniając propozycje Młodzieżowej Rady Bursy.

4.     Grupą wychowawczą opiekuje się wychowawca, który odpowiada za całokształt pracy z młodzieżą, z którą współdziała w realizacji zadań.

5.     Tygodniowy wymiar zajęć opiekuńczo - wychowawczych z jedną grupą wychowawczą w bursie wynosi nie więcej niż 55 godzin.

6.     W bursie tworzy się grupy integracyjne, w których liczba wychowanków nie może być większa niż 20, w tym od 3 do 5 wychowanków niepełnosprawnych.

§ 15

1.     Szczegółową organizację wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji bursy opracowany przez dyrektora placówki. Arkusz organizacyjny sporządzany jest do 30 kwietnia każdego roku i zatwierdzany jest przez organ prowadzący bursę do dnia 30 maja każdego roku.

2.     W arkuszu organizacji bursy zamieszcza się w szczególności:

a)      liczbę pracowników bursy,

b)      liczbę godzin zajęć opiekuńczo - wychowawczych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący bursę.

3.     Tygodniowy rozkład zajęć określający organizację stałych, obowiązkowych zajęć opiekuńczo-wychowawczych ustala dyrektor bursy, na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji bursy z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.

§ 16

1.    Do realizacji celów statutowych bursa posiada:

1)     pomieszczenia do cichej nauki,

2)     bibliotekę i czytelnię,

3)     siłownię,

4)     archiwum,

5)     stołówkę z zapleczem kuchennym,

6)     salę komputerową,

7)     pokoje sypialne.

§ 17

1.     W bursie działa Zespół Wychowawczy do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków, powoływany przez dyrektora bursy.

2.     Do zadań zespołu wychowawczego należy w szczególności:

1)      diagnozowanie problemów wychowawczych wychowanków,

opracowanie planu wychowawczego na dany rok szkolny,

2)      dokonywanie okresowej analizy i oceny podejmowanych działań wychowawczych,

3)      doskonalenie metod pracy wychowawczej,

4)      organizowanie pracy psychologiczno - pedagogicznej wychowankom, którym z przyczyn rozwojowych, rodzinnych lub losowych należy udzielić wsparcia.

3.     W skład zespołu wychowawczego wchodzi 2 wychowawców. W posiedzeniu Zespołu Wychowawczego może uczestniczyć dyrektor, pedagog, psycholog zatrudniony w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej , z którą współpracuje placówka, przedstawiciel MRB, w sprawach dotyczących bezpieczeństwa wychowanków, rodzice lub jego prawni opiekunowie, dzielnicowy.

4.     Posiedzenia Zespołu Wychowawczego są protokołowane.

5.     Terminy spotkań ustala zespół.

6.     Rodzice informowani są o posiedzeniach Zespołu Wychowawczego z 3- dniowym wyprzedzeniem na piśmie lub telefonicznie.

7.     O wynikach posiedzenia Zespołu Wychowawczego rodzice lub prawni opiekunowie wychowanka informowani są na piśmie.

8.     Na posiedzenie Zespołu Wychowawczego wychowawca przygotowuje informację o wychowanku.

9.     Jednym ze środków wychowawczych jakie może wykorzystać zespół jest kontrakt.

10.           Zespół Wychowawczy podejmuje decyzje w sprawach nagradzania i udzielania kar wychowankom.

ROZDZIAŁ V PRACOWNICY

§ 18

1.     W bursie zatrudnia się pracowników:

•          pedagogicznych - zwanych wychowawcami

•          administracyjnych

•          obsługi.

2.     Wymagane kwalifikacje w stosunku do zatrudnionych pracowników pedagogicznych określają odrębne przepisy.

3.     Pracowników pedagogicznych, administracyjnych i obsługi zatrudnia dyrektor bursy.

4.     Pracownicy administracji i obsługi podlegają bezpośrednio dyrektorowi.

5.     Zakres obowiązków dla każdego pracownika każdorazowo na piśmie określa dyrektor bursy.

6.     Zakresy obowiązków dla każdego z pracowników Bursy określają załączniki do Statutu:

•      główna księgowa - zał. nr 1

•      sekretarz bursy - zał. nr 2

•      intendent - zał. nr 3

•      portier - zał. nr 4

•      sprzątaczka - zał. nr 5

•      konserwator - zał. nr 6

•      dozorca nocny - zał. nr 7

•      kucharz - zał. nr 8

•      pomoc kuchenna - zał. nr 9

§ 19

1.     Wychowawca na zajmowanym stanowisku odpowiedzialny jest za rzetelną realizacje zadań.

2.     Ponadto do obowiązków wychowawcy należy:

1)  stwarzanie wychowankom odpowiednich warunków do nauki i wypoczynku w bursie,

2)  wyrabianie u wychowanków nawyku samodzielności i wdrażanie ich do samoobsługi w bursie,

3)  udzielanie pomocy w rozwijaniu działalności samorządowej wychowanków,

4)  udzielanie porad i pomocy wychowankom w rozwiązywaniu trudności powstałych na tle niepowodzeń szkolnych i kontaktów rówieśniczych,

5)  dokonywanie wspólnie z MRB i RP oceny wychowanków w zakresie nauki i zachowania w bursie i szkole,

6)  współpraca z nauczycielami, rodzicami i opiekunami prawnymi w zakresie postępów w nauce i zachowaniu,

7)  stała troska o stan zdrowia i bezpieczeństwo wychowanków oraz kształtowanie w nich nawyków przestrzegania zasad higieny,

8)  właściwe stosowanie systemu kar i nagród w stosunku do swoich wychowanków,


1.    W bursie zorganizowana jest opieka nad wychowankami w porze nocnej.

2.    Opiekę w porze nocnej sprawuje wychowawca.

3.    W uzasadnionych przypadkach opiekę w porze nocnej może sprawować osoba niebędąca wychowawcą, wyznaczona przez dyrektora bursy.

ROZDZIAŁ VI WYCHOWANKOWIE

§ 21

1.    O przyjęciu uczniów do bursy rozstrzyga dyrektor na podstawie opinii komisji kwalifikacyjnej.

2.    Komisję kwalifikacyjną powołuje dyrektor bursy.

3.    W skład komisji wchodzą:

1)   dyrektor lub wychowawca - upoważniony przez dyrektora bursy - jako przewodniczący,

2)   przedstawiciele Rady Pedagogicznej,

3)   ponadto mogą uczestniczyć przedstawiciele rodziców i MRB.

§ 22

1.    Pierwszeństwo w przyjęciu do bursy przysługuje:

1)   uczniom mieszkającym w miejscowości, z której codzienny dojazd do szkoły nie jest możliwy lub w istotny sposób utrudniony,

2)   uczniom kontynuującym naukę, którzy w poprzednim roku szkolnym mieszkali w bursie i swoim zachowaniem i postawą przyczyniali się do osiągnięcia zamierzonych celów wychowawczych.

3)   wychowankom placówek opiekuńczo - wychowawczych, domów dziecka, rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych,

4)   dzieciom samotnych matek lub ojców,

5)   dzieciom z rodzin wielodzietnych o trudnych warunkach materialnych.

2.    Wychowanek, który w roku poprzednim sprawiał problemy wychowawcze, w wyniku klasyfikacji nie otrzymał promocji do następnej klasy, swoją postawą i zachowaniem naruszał obowiązki regulaminu oraz nie dokonywał terminowych opłat za bursę, może nie zostać przyjęty do bursy na kolejny rok szkolny.


3.    Wychowanek zobowiązany jest do rozliczenia się z placówką, zgodnie z

wewnętrznym dokumentem, tzw „ kartą obiegową” ( wzór karty stanowi załącznik nr 1 do Statutu), w dniu opuszczania bursy.

4.    Wychowanek, który nie dopełni obowiązku rozliczenia karty obiegowej nie zostanie przyjęty na kolejny rok szkolny.

§ 23

1.    Podanie o przyjęcie do bursy rodzice, opiekunowie lub uczniowie składają w sekretariacie w terminie nie później, niż do 20 czerwca każdego roku.

2.    W przypadku posiadania wolnych miejsc w placówce w każdym innym terminie.

3.    Komisja rozstrzyga o przyjęciu do bursy w terminie do 3 dni roboczych od dnia zakończenia procedury składania podań.

4.    Uczeń, który nie został przyjęty do bursy, może zwrócić się na piśmie do dyrektora o ponowne rozpatrzenie podania, w terminie nie później niż 3 dni od daty zakończenia naboru.

§ 24

1.    W bursie gwarantuje się przestrzeganie praw wychowanka.

2.    Wychowanek ma prawo do:

1)   podmiotowego traktowania,

2)   zakwaterowania (częściowo odpłatnego) oraz całodziennego wyżywienia,

3)   opieki wychowawczej, właściwych warunków w bursie zapewniających higienę, bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy,

4)   wypoczynku i uczestnictwa we wszystkich zajęciach kulturalnych organizowanych w bursie,

5)   korzystania z pomocy wychowawców w rozwiązaniu problemów osobistych, dotyczących niepowodzeń szkolnych i zamieszkania w bursie,

6)   współudziału w decydowaniu o sprawach wychowawczych i organizacyjnych bursy,

7)   rozwijaniu i pogłębianiu zainteresowań, zdolności i talentów,

8)   pomocy wychowawców przy odrabianiu zadań domowych,

9)   swobody wyrażania swoich myśli i przekonań, jeśli nie narusza to dobra innych osób,

10)   korzystania z urządzeń i wyposażenia placówki, takich jak: biblioteka, świetlica, sala komputerowa i siłownia,

11)   wypowiadania swoich poglądów na temat funkcjonowania bursy poprzez Młodzieżową Radę Bursy.

12)                         w przypadku naruszenia praw wychowanka ma on prawo do:

a)                      złożenia zażalenia do MRB,

b)                     złożenia skargi do dyrektora placówki.

13) informacji o swoich prawach, regulaminach oraz ważnych wydarzeniach.

3.     Wychowanek bursy ma obowiązek:

1)  systematycznie uczęszczać do szkoły, uczyć się, wzbogacać swoją wiedzę i jak najlepiej wykorzystać czas i warunki do nauki,

2)  utrzymać w czystości i estetyce pomieszczenia mieszkalne, ogólnego użytkowania oraz otoczenia bursy,

3)  uczestniczyć w pracach społecznie użytecznych na rzecz bursy i najbliższego środowiska,

4)  wykazywać troskę o sprzęt i urządzenia bursy,

5)  przestrzegać zasad kulturalnego współżycia w zespole,

6)  przestrzegać przepisów BHP, dbać o porządek w miejscu zamieszkania i higienę osobistą,

7)  wykupienia całodziennego wyżywienia,

8)  przestrzegania innych punktów wynikających z regulaminu.

§ 25

1.      Wysokość opłat wnoszonych przez ucznia za zakwaterowanie w bursie określają odrębne przepisy (Dz.U. Nr 74, poz. 350 § 6 ust. 1,2; Dz.U. Nr 52, poz. 467 § 66 ust. 2 pkt 1, 2, ust. 6 i 7 ustawy z dnia 7 marca 2005r).

2.      Rodzice (prawni opiekunowie, instytucje) dzieci i młodzieży przebywającej w bursie wnoszą opłaty za:

1)  posiłki w stołówce bursy równą wysokości kosztów surowca przeznaczonego na wyżywienie ustalonych przez dyrektora bursy,

2)  zakwaterowanie w bursie w wysokości 50% kosztu utrzymania miejsca; do kosztu tego nie wlicza się wynagrodzeń pracowników, wydatków pochodnych od tych wynagrodzeń.

3.      Opłaty, o których mowa w pkt. 1, wnosi się z góry do 5 dnia każdego miesiąca,

4.      Ze względu na trudną sytuację materialną rodziców istnieje możliwość przedłużenia terminu płatności na ich wniosek.

5.      Jeżeli dziecko z uzasadnionych powodów nie mogło przebywać w placówce opłata, o której mowa w pkt. 1 ust. 1, należna jest w wysokości proporcjonalnej do faktycznego pobytu dziecka.

6.      Opłatę za zakwaterowanie rodzice (prawni opiekunowie, instytucje) wnoszą w całości bez względu na ilość dni pobytu dziecka w bursie.


1.    Wychowanek bursy może zostać nagrodzony za:

1)   rzetelną naukę i pracę na rzecz placówki,

2)   wzorową postawę,

3)   nienaganną frekwencję na zajęciach lekcyjnych,

4)   wysokie oceny z poszczególnych przedmiotów,

5)   inne osiągnięcia, postawy świadczące o staraniach wychowanka w zakresie nabywania pożądanych cech i umiejętności.

2.    Rodzaje nagród:

1)   pochwała wobec grupy,

2)   wyróżnienie wobec młodzieży na apelu przez dyrektora bursy,

3)   dyplom,

4)   list pochwalny do rodziców wychowanka,

5)   inne nagrody.

§ 27

1.    Wychowanek bursy za nieprzestrzeganie postanowień Statutu lub regulaminu może być ukarany poprzez:

1)   upomnienie wychowawcy grupy,

2)   naganę dyrektora bursy,

3)   warunkowe pozostawienie w bursie (na określonych warunkach), przez określony okres czasu,

4)   „urlopowanie” wychowanka na określony czas, o ile istnieją przesłanki wskazujące na możliwość zmiany zachowań i postaw, z którym po powrocie zawierany jest kontrakt.

5)   usunięcie z bursy,

6)   wychowanek, który zostaje skreślony z listy mieszkańców traci prawo do ponownego zakwaterowania.

2.    Wychowanek ma prawo odwołania się od kary do Dyrektora placówki w ciągu 7 dni od daty jej otrzymania.

3.    Rodzaje kar nie mogą naruszać nietykalności i godności osobistej wychowanka.

§ 28

1.   Rada Pedagogiczna może podjąć uchwałę upoważniającą dyrektora bursy do skreślenia wychowanka z listy mieszkańców placówki. Decyzja ta może być podjęta po wyczerpaniu wszystkich dostępnych środków


wychowawczych, a dalszy pobyt w bursie nie rokuje zmiany postawy wychowanka.

2.       Wychowanek zostaje natychmiast usunięty z bursy w przypadku:

1)    posiadania, spożywania lub przebywania na terenie bursy pod wpływem alkoholu lub narkotyków lub sterydów anabolicznych lub innych środków odurzających;

2)    kradzieży lub uzasadnionego podejrzenia o kradzież;

3)    wandalizmu lub chuligaństwa;

4)    stosowania agresji i przemocy (fizycznej, psychicznej, ekonomicznej lub seksualnej) wobec innych;

5)    rażącego łamania regulaminu bursy;

6)    notorycznego niewypełniania obowiązków wynikających ze Statutu.

7)    za podżeganie , nakłanianie do zażywania narkotyków, alkoholu, sterydów anabolicznych lub innych środków odurzających oraz za podżeganie i nakłanianie do czynnego lub biernego udziału w agresji i przemocy fizycznej, psychicznej, ekonomicznej lub seksualnej.

3.       Decyzję o usunięciu wychowanka z bursy podejmuje uchwałą rada pedagogiczna. Decyzja ta może być podjęta po wyczerpaniu wszystkich innych środków wychowawczych. Decyzja jest natychmiastowa w przypadku zachowań określnych w § 28 ust.2

4.       Od decyzji, o której mowa w ust. 3 wychowanek może się odwołać do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad placówką.

5.       Wychowanek usunięty ze szkoły traci prawo do zamieszkania w bursie.

6.       Wychowanek podejrzany o popełnienie czynu zabronionego prawem i regulaminem wewnętrznym może pozostać w bursie do czasu ostatecznego wyjaśnienia sprawy.

7.       O skreśleniu wychowanka z bursy rodzice (opiekunowie prawni) powiadamiani są na piśmie.

§ 29

1.       Przepisy szczegółowe regulujące system nagród i kar uchwala Rada Pedagogiczna bursy.

2.       Postanowienia szczegółowe regulujące system nagród i kar nie mogą być sprzeczne ze statutowymi celami i zadaniami Bursy Szkolnej Nr 3.

3.       Regulamin systemu nagród i kar uchwalony jest w myśl i dla realizacji postanowień Statutu Bursy Szkolnej nr 3 oraz obowiązujących regulaminów wewnętrznych.

ROZDZIAŁ VII

DOKUMENTACJA

§ 30

1.    Bursa prowadzi dokumentację wymaganą i przechowywaną zgodnie z obowiązujących przepisami.

2.                  Dokumentacje dotyczące pobytu wychowanka w bursie to:

1)       księga ewidencji wychowanków,

2)       dzienniki zajęć wychowawczych,

3)       protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej,

4)       arkusze spostrzeżeń o wychowankach,

5)       protokoły posiedzeń zespołu wychowawczego.

§ 31

1.    W bursie stosowane są pieczęcie, których treść i forma jest zgodna z odpowiednimi przepisami.

2.    Osoby pełniące funkcje kierownicze, lub których praca tego wymaga używają stempli i pieczęci za zgodą dyrektora Bursy Szkolnej nr 3.

ROZDZIAŁ VII POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 32

1.      Bursa używa pieczęci i stempla w brzmieniu:

stempel - Bursa Szkolna Nr 3

82-300 Elbląg, ul. Wapienna 17 tel. 55 625 65 81

NIP 578-30-88-627 REGON 280563424

pieczęć - BURSA SZKOLNA NR 3 W ELBLĄGU godło państwowe

§ 33

1. Zasady gospodarki finansowej i materiałowej bursy określają odrębne przepisy.

§ 34

1.       Wniosek dotyczący zmian w statucie może złożyć każda osoba należąca do społeczności bursy.

2.       Wniosek rozpatruje Rada Pedagogiczna bursy i może być on powodem do dokonania zmiany w Statucie.

3.       Zmiana Statutu następuje w trybie przewidzianym do jego uchwalenia.

§ 35

1. Traci moc Statut obowiązujący w placówce do dnia 15.09.2005 r.

§ 36

1. Niniejszy Statut Uchwałą Nr 07/2014 Rady Pedagogicznej w chodzi w życie dnia 20.10.2014 r.

Czytaj wiecej
Statut Prawny

Bursa Szkolna nr 3 w Elblągu działa na podstawie:

  • Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 ze zmianami);
  • Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. Nr 56 poz. 557 z 1997 r. zmianami);
  • Uchwały Nr XXIX/535/97 Rady Miejskiej w Elblągu z dnia 27 listopada 1997r w sprawie utworzenia zakładu budżetowego - „Bursa szkolna”;
  • Aktów wykonawczych do wyżej wymienionych ustaw i uchwały;
  • Statutu Bursy;
  • Zarządzeń Kuratora;
  • Zarządzeń Dyrektora Bursy;
  • Ramowego planu pracy Bursy;
  • Planu rozwoju Bursy;
  • Regulaminów:
    - Regulaminu wewnętrznego bursy.
    - Regulaminu pracy Zespołu Wychowawczego
    - Regulaminu biblioteki bursy.

Organem prowadzącym Bursę jest Gmina Miasto Elbląg.

Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Warmińsko-Mazurski Kurator Oświaty w Olsztynie.

Czytaj wiecej
Organy Bursy nr 3 w Elblągu
Organami Bursy Szkolnej nr 3 w Elblągu są:
 
 

• Dyrektor

• Rada Pedagogiczna

• Młodzieżowa Rada Bursy

 

Wszystkie informację na temat Organów Bursy znajdują się w rozdziale III Statutu Bursy Szkolnej nr 3 w Elblągu.

Czytaj wiecej
Zakres działania

Bursa Szkolna Nr 3 w Elblągu jest międzyszkolną placówką opiekuńczo – wychowawczą przeznaczoną dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, uczących się poza miejscem stałego zamieszkania.

 

Bursa jest placówką publiczną. Realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty oraz w przepisach wydanych na jej podstawie, w szczególności:

1. Zapewnienia wychowankom całodziennego wyżywienia, zakwaterowania
i bezpiecznego pobytu przez całą dobę.

2. Zapewnienia właściwych warunków sanitarno – higienicznych i stałej troski o zdrowie wychowanków poprzez kształtowanie odpowiednich nawyków sprzyjających ich zdrowiu. Ochrona przed przemocą, uzależnieniami i innymi przejawami patologii społecznej.

3. Zapewnienia właściwych warunków do nauki i wypoczynku.

4. Do realizacji celów i zadań bursa wykorzystuje lokalne programy dotyczące wychowania i opieki, w szczególności: Programy „Bezpieczna Bursa”, Program Wychowawczo – Profilaktyczny.

5. Tworzenie warunków właściwego wykorzystywania czasu wolnego oraz możliwości rozwijania zainteresowań i uzdolnień wychowanków.6. Upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i turystyki.

7. Tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi społecznemu wychowanków przez wdrażanie ich do życia wśród demokratycznych instytucji państwa.

8. Wdrażanie do samodzielnego wykonywania określonych prac porządkowo – gospodarczych.

9. Wyrabianie zaradności życiowej wychowanków, rozwijanie samodzielności
i samorządności.

Bursa realizuje swoje zadania poprzez:

1. Integrowanie społeczności bursy i kultywowanie jej tradycji.

2. Wskazywanie pozytywnych wzorców osobowych.

3. Reagowanie na niewłaściwe zachowanie i postawy wychowanków w bursie i poza nią.

4. Monitorowanie sytuacji szkolnej wychowanków  oraz problemów rozwojowych
i rodzinnych.

5. Poznanie wychowanków i ich środowiska rodzinnego.

6. Propagowanie zasady fair play w sporcie,  efektywnego wykorzystania czasu nauki
i czasu wolnego.

7. Współpracę  bursy z lokalnym środowiskiem oraz z instytucjami i organizacjami wspierającymi rozwój wychowanka.

8. Realizację Programu Wychowawczo-Profilaktycznego bursy.

9. Umożliwienie korzystania ze zbiorów czytelni bursy, pracowni komputerowej, sali telewizyjnej, sali gimnastycznej,  sal nauki, siłowni, boiska  i innych.

10. Ujednolicenie działań wychowawczych kadry pedagogicznej bursy.

11. Zapoznanie wychowanków z ich prawami, obowiązkami i przestrzeganie tych praw.

12. Współpracę  ze szkołami i rodzicami wychowanków.

Czytaj wiecej
Nasza Kadra

Kadra Pedagogiczna:

mgr Danuta STĘPIEŃ - Dyrektor

mgr Elżbieta BONIECKA - Wychowawca

mgr Danuta SŁODOWNIK - Wychowawca

mgr Sławomir CZARNATA - Wychowawca

mgr Kamil WOJTAS - Wychowawca


Pracownicy Administracji:

Małgorzata NIEKUCKA - Sekretarz Bursy

inż. Izabela ZACHARCZUK - Intendent

Czytaj wiecej
loading...
  Rekrutacja
Dokumenty do pobrania

Dokumenty do pobrania:

 

Formularz wywiadu epidemiologicznego (word)

Wniosek o przyjęcie do bursy - wniosek (word)

Deklaracja o kontynuowaniu pobytu w bursie (word)

Oświadczenie o samotnym wychowaniu kandydata (word)

Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata (word)

Zarządzenie dot. Komisji Rekrutacyjnej (pdf)

Uzgodnienia terminów postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego na rok szkolny 2022/2023

 

Czytaj wiecej
Kryteria przyjęcia kandydatów do bursy na rok 2022/2023

Kryteria przyjęcia kandydatów do bursy, wymagane dokumenty,
sposób przeliczania punktów.

1. Kryteria określone w ustawie z dnia 14 grudnia 2016r., Prawo oświatowe:



L.p

Kryterium

Dokument potwierdzający spełnianie kryterium

Liczba punktów

1.

Wielodzietność rodziny kandydata.

Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata.

10

2.

Niepełnosprawność kandydata.

Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność lub orzeczenie o niepełnosprawności lub  stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne
w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. (Dz. U. z 2019 r., poz. 1172 t.j. z dnia 25.06.2019 r.)

Oryginał, notarialnie poświadczona kopia albo urzędowo poświadczony zgodnie z art. 76a §1 KPA odpis lub wyciąg z dokumentu lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.

10

3.

Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata.

W przypadku kandydata pełnoletniego niepełnosprawność dziecka kandydata.

Orzeczenie o niepełnosprawności lub  stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. (Dz. U. z 2019 r., poz. 1172 t.j. z dnia 25.06.2019 r.)

Oryginał, notarialnie poświadczona kopia albo urzędowo poświadczony zgodnie z art. 76a §1 KPA odpis lub wyciąg z dokumentu lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.

10

4.

Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata.

Dotyczy tylko kandydata niepełnoletniego.

Orzeczenie o niepełnosprawności lub  stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne  w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997   o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. (Dz. U. z 2019 r., poz. 1172 t.j. z dnia 25.06.2019 r.)

Oryginał, notarialnie poświadczona kopia albo urzędowo poświadczony zgodnie z art. 76a §1 KPA odpis lub wyciąg z dokumentu lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.

10

5.

Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata.

W przypadku kandydata pełnoletniego, niepełnosprawność innej osoby bliskiej nad którą kandydat sprawuje opiekę.

Orzeczenie o niepełnosprawności lub  stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. (Dz. U. z 2019 r., poz. 1172 t.j. z dnia 25.06.2019 r.)

Oryginał, notarialnie poświadczona kopia albo urzędowo poświadczony zgodnie z art. 76a §1 KPA odpis lub wyciąg z dokumentu lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.

10

6.

Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie.

W przypadku kandydata pełnoletniego samotne wychowywanie dziecka przez kandydata.

Prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem.

Oryginał, notarialnie poświadczona kopia albo urzędowo poświadczony zgodnie z art. 76a §1 KPA odpis lub wyciąg z dokumentu lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.

10

7.

Objęcie kandydata pieczą zastępczą.

Dotyczy tylko kandydata niepełnoletniego.

Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011r., o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.    (Dz. U. z 2019 r., poz. 1111 t.j. z dnia 14.06.2019 r.)

Oryginał, notarialnie poświadczona kopia albo urzędowo poświadczony zgodnie z art. 76a §1 KPA odpis lub wyciąg z dokumentu lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.

10

 

2. Kryteria ustalone przez organ prowadzący w uzgodnieniu z dyrektorami burs:

 

L.p.

Kryterium

Dokument potwierdzający spełnianie kryterium

Liczba punktów

1.

Uczeń publicznej szkoły ponadpodstawowej prowadzonej przez Gminę Miasto Elbląg na prawach powiatu.

Oświadczenie o wyborze szkoły/oświadczenie o uczęszczaniu do szkoły.

10

2.

Rozpoczęcie przez kandydata nauki w klasie pierwszej szkoły ponadpodstawowej, dla której organem prowadzącym jest Gmina Miasto Elbląg na prawach powiatu, z oceną z zachowania co najmniej dobrą.

Kserokopia świadectwa ukończenia szkoły podstawowej/dotychczasowego gimnazjum.

10

3.

Rodzeństwo kandydata mieszka w bursie.

Nie wymagane.

4

4.

Miejsce zamieszkania kandydata położone jest w odległości uniemożliwiającej lub utrudniającej codzienny dojazd do szkoły.

Oświadczenie o miejscu zamieszkania.

1

 

 

 

Czytaj wiecej

.

Jak do Nas trafić

.

Nasi Najlepsi

.

Galeria Zdjęć

 

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA I WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW

PRZYZNANYCH PRZEZ RADĘ PROGRAMOWĄ ECEE

ZE ŚRODKÓW WFOŚiGW W OLSZTYNIE

 

  • urzad miasta
  • eholiday
  • elblag
  • eped
  • kur
  • 500plus

Bursa Szkolna nr 3 w Elblągu
ul. Wapienna 17
82-300 Elbląg
Tel. 55 625 65 81
e-mail: bursaszkolna3elblag@wp.pl

Copyright 2021 @ Bursa Szkolna nr 3 w Elblągu

Joomla Templates by Joomla-Monster.com

Back to top